Prigozhin filed a lawsuit against Echo of Moscow because of the words about the “owner of PMC Wagner” | News from Germany about Russia | >

by time news

Businessman Yevgeny Prigozhin on Thursday, June 10, filed a lawsuit against the radio station “Echo of Moscow”, its editor-in-chief Alexei Venediktov and editor-in-chief of the site Vitaly Ruvinsky. The businessman, close to Russian President Vladimir Putin, was called on the air “the owner of the private military company (PMC) Wagner.” In his appeal to the Presnensky District Court of Moscow, Prigozhin demands that this information be recognized as unreliable, as well as oblige the defendants to refute it and remove the material from the site. The businessman asks the court to impose a fine on the defendants of 200 thousand rubles, if the information is not deleted, and another 30 thousand a day if he further refuses to comply with the court’s decision.

Ekho Moskvy will be suing, Venediktov said. “Maybe the court will clarify and prove to me that I am mistaken, and there is another owner, and he will be named,” the editor-in-chief of the radio station admitted. Ekho Moskvy does not intend to remove the material before the court ruling, he stressed.

The Wagner group or PMC is the most famous private military company from the Russian Federation. The Russian authorities deny their involvement in this armed group. According to media reports, PMC fighters are present in several countries in Africa and the Middle East.

See also:

.

READ Also:  The explosion in Vrbetica: the Czech Republic wants to demand from the Russian Federation at least 39 million euros in compensation | News from Germany about Europe | >
0 comment
0

You may also like

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.