Criticism Rises over Tel Aviv District Police Chief’s Retirement Announcement and Behavior

by time news

מאמר חדשות: התפרסם היום (יום חמישי) ביקורת על ההתנהגות והמילים של נציב מחוז תל אביב, אמיחי אשד, שהודיע על פרישתו מפוליס אתמול.

על פי הדיווח במעריב, שוטרים תקפו את ראש העיתונאות הפרסומיים של אשד, ובפגישה שהתקיימה במקום המנהל הלאומי, חלק מהם אמרו: “אשד ציור את הארגון ואותנו בצבע פוליטי, שזו פעולה חמורה. משטרת ישראל ואנחנו, חברי הצוות המנהיגותי שלו, הצלחנו לשמור על עצמנו מחוץ לדיבור הפוליטי מתחילת ההפגנה עד היום. יש תכנית פוליטיקה אחידה שהצליחה לחדר מהחוקר דרך קומישנר המשטרה עד המשטרה האחרונה, עם יוצאות רק במקרים יחידים מאוד מתוך מאות אירועים”.

אשד נערך עימדת עיתונאים אתמול, במהלכה הודיע על פרישתו מהמשטרה, תוך התקפה על שר הביטחון הלאומי, איתמר בן גביר. בין השאר, הוא אמר: “הורמתי בשל רקעים פוליטיים, מחמת שהתעקשתי ששוטרי משטרה שלי יתנהגו על פי החוק”.

הראשים של המשטרה אמרו: “בכבוד המקדיש לקשר בין הנציב עמי אשד למחאה נגד הרפורמה המשפטית, הועמדו לתכנות הקבוצה החדשה של המינהל, וגם לאשד הייתה ברור לא להישאר בתפקידו. מי שרצה לסיים ולפרש יכול הייתה לעשות זאת כמו שפעלו אנשי הראשים האחרים, חלק מהם התרגזו ולא הסכימו לקביעת המקום שחלמו עליו, אך הם ידעו להכביר את הארגון ובמיוחד את האנשים במנהיגות הצוות שהיו להם. העובדה שנצב אשד החליט ליצור ססמא ולתת לפרישה להתניח על הרקע של טיעוני סוג או אחר אינה מכבוד בעינינו, ובעיקר משרה ריקון לנו”.

לבסוף, הממונים אמרו; “זה מוזר שמפקד שנמצא במצב פיקוד עד הרגע האמת אינו יורד לשטח, ושולף ידיים מתחזקים עבור התתים שיצר”.

מטעם נצב ווסר לדבר בתגובה: “ראש משטרה אשד לא מתכוון להסתסכות מהמדינה אשר נשכחה בקח שלו מאז היום הראשון של ההפגנה והוא אינו כונה לעסוק בדיבורים אנונימיים ולא רשמיים בכל הנוגע”.

ח”כ גדי אייזנקוט (המחנה הלאומי) גם הביע ביקורת על ההתנהגות של אשד. בראיון לynet, לשן האחרון של המפקד אמר: “אני לא מרגיש נוח לנשוא ציוד צבאי ולכנות יציקת דעת כזו”.

You may also like

Leave a Comment